Hoe dit is ontstaan en nog 51 dagen.. * - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Michelle en Esther - WaarBenJij.nu Hoe dit is ontstaan en nog 51 dagen.. * - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Michelle en Esther - WaarBenJij.nu

Hoe dit is ontstaan en nog 51 dagen.. *

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle en Esther

09 Maart 2015 | Nederland, Hillegom

Hoe alles begon..

Nog 51 dagen. Dan stappen we op het vliegtuig om een fantastische reis te maken! wauw, soms denk ik echt nog wel eens dat dit allemaal een geintje is en dat we gewoon zitten te dagdromen maar als ik dan naar de backpack kijk die al ongeduldig in de hoek van mn kamer wacht en mn bankrekening nog een keer check (hm.) maakt mn hart een sprongetje en denk ik: JA! we gaan echt!



Op een doodnormale dag op de palmboom kwam Esther binnen gewandeld en zei een beetje tussen neus en lippen door "ja ik ben wel weer aan het kijken voor een reis" Iedereen weet natuurlijk dat Es zo ongeveer leeft voor een leuk reisje tussendoor en dr hand niet omdraait voor een tripje van drie maanden. Op de vraag "en met wie ga je dan?"was het antwoord nog een beetje vaag .. Iedereen werkt natuurlijk en welke baas geeft nou zomaar zn werknemer een paar weken vrij voor een reis? Het begon te kriebelen en ik zei in al mn enthousiasme "nou ik wil wel mee!"



zo, dat was gezegd. Maar waar zouden we naartoe gaan? Argentinië leek Esther fantastisch, mij leek alles fantastisch ;) Dus Argentinië werd het. Verdiept in de sites over alle reisverhalen werd ik steeds enthousiaster en zij steeds stiller waardoor ik ging twijfelen. Wilde ze nog wel? Na een gesprekje bleek dat het medicijnsgewijs een drama werd om naar Argentinië te gaan. Exit, van de baan. Maar wat werd het dan wel? Heel Zuid Amerika viel af, Afrika eigenlijk ook. de VS werd het ook niet dus werd het China. Iets in die richting, we zouden vanzelf wel kijken hoe en wat.



Boekjes werden meegenomen, over een trans siberië express. Want "die had ze nog liggen" ;) veel nadenken, veel brainstormen, lang leve internet, werd ik enthousiast. Rusland, Mongolië, China. Met een beetje geluk nog wat langer in China blijven maar dat was de volgende stap. Hoe lang zouden we weg blijven?

Met knikkende knietjes naar onze leidinggevenden, we hadden uitgerekend dat 7 weken wel mooi zouden zijn. Meer mocht altijd, minder liever niet. Na een hoop gelach en 5 minuten later werd dit toegezegd! wauw! TOP :)



Lonely planets werden gekocht, google werd enorm veel geraadpleegd en het enthousiasme groeide. Een bezoekje aan een reispresentatie over de treinreis. Nu was het zeker; dit gaan we doen , dit gaan we boeken.

  • 09 Maart 2015 - 11:32

    Yolanda:

    Wauw wat leuk om dit zo te lezen
    Wordt wel steeds spannender

  • 09 Maart 2015 - 19:24

    Angelique:

    Leuk ladies,
    jullie eerste verslag, ik hoop dat er nog velen volgen.
    Wij Wensen jullie veel plezier samen. Op deze mooie reis !
    En kom met mooie verhalen terug....

    Groetjes van An Rob en de jongens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle en Esther

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 10641

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 13 Juni 2015

Trans Siberie Express

Landen bezocht: